שיחות ועידה מאובטחות וזיהוי שיחות

שיחות ועידה מאובטחות וזיהוי שיחות

2021-12-23
שיחות ועידה הפכו לחלק משגרת חיינו, תקופת הקורונה לימדה אותנו להתפשר על פגישות פנים אל פנים בכל תחום בחיינו לטובת שיחות ועידה בוידאו. בנוסף לשיחות ועידה במסגרת העבודה, נחשפנו לשיחות זום של הילדים בבית הספר,שעורי יוגה והתעמלות בזום ואפילו יצא לנו לחגוג את החגים וימי הולדת בזום!
כולנו התרגלנו לשיחות ועידה בזום. שיחות שבעצם מחליפות פגישות פנים אל פנים. אבל לא תמיד זה מתאים לשוחח בווידאו משלל סיבות שתוארו בפוסט "זום, האם זוהי הפלטפורמה המתאימה לי ?"

ומה לגבי אבטחה?
לא בכל תחום אנחנו צריכים ששיחת הוועידה תהיה מאובטחת. לדוגמא בבית הספר ,שעורי יוגה או עם המשפחה בחג זה פחות חשוב לזהות את כל המשתתפים בצורה וודאית, אם מישהו הסתנן לשיחה אז הוא לא נחשף למידע רגיש. אבל כאשר אנחנו מדברים במסגרת העבודה, על נושאים עסקיים רגישים זה קריטי שלא יאזינו לנו וחשוב שנזהה בוודאות את כל משתתפי הוועידה.

מה זה שיחת ועידה מאובטחת (פיצ'רים ומאפיינים של שיחה מאובטחת)

שיחה מאובטחת היא שיחה שיש לה את הפיצ'רים והמאפיינים הבאים:
  1. רק מי שהוזמן לשיחה יוכל להצטרף אליה. (עדיף באמצעות לינק עם קוד שקשה לנחש)
  2. ניתן לזהות בכל רגע נתון מי משתתף בשיחה דרך ממשק שמתעדכן בזמן אמת.
  3. ניתן לנתק אנשים בלתי רצויים מהשיחה.
  4. ברגע שכולם הגיעו לשיחה ורק הם, ניתן לנעול את השיחה ולא לאפשר לאף אחד נוסף להצטרף.
  5. זיהוי המשתתפים, במידה ומישהו הצליח להסתנן לשיחה, יש ליידע מיד את מארגן השיחה.
  6. לאף אחד אין אפשרות להאזין לשיחה, כלומר להיות משתתף סמוי בתוך השיחה.
  7. תוכן השיחה, גם אם הוקלט, יהיה זמין רק למשתתפי השיחה.
  8. דוח שיחות – לאחר השיחה תהיה אפשרות להפיק דוח עם כל המשתתפים שהיו על מנת לזהות את כולם, ולוודא שאף אחד לא הסתנן לשיחה .

זיהוי שיחות - ההבדל בין שיחות ועידה רגילות למאובטחות

בשיחת ועידה רגילה או בשיחת זום כל משתתף מקבל לינק או טלפון עם קוד שאליו הוא מתקשר ואיתו מצטרף לשיחה. אין זיוהי של המשתתפים, גם יוזם הוועידה לא יכול לזהות בודאות מי נכנס. הוא אמנם יכול לראות את השם של מי שנכנס בשיחות זום, אבל שם זה הוא באחריות המוזמן ולא ניתן לזהות את המשתתף בצורה ודאית, במיוחד אם המצלמה סגורה . זוהי פרצה רצינית. בשיחת ועידה קולית עם קוד, מה שנקרא ברידג' bridge או ועידן זה אפילו פחות מאובטח, מאחר שלכל מי שיש את הקוד, יכול להכנס לשיחה. לא ניתן לזהות האם המוזמן הוזמן או שפשוט יש לו את הקוד. זיהוי שיחות וודאי נעשה ע"י יזימת השיחה, מה שנקרא שיחת ועידה בשיחה יוצאת, פה ניתן לקרוא עוד על שיחת ועידה בחיוג יוצא .

שיחות הוועידה המאובטחת ביותר – שלא יאזינו לכם.

ב QCONF המציאו את שיחת הוועידה המאובטחת ביותר. השיחה היא כזו שיוזם השיחה מנחה את המערכת, להתקשר למשתתפים כמה דקות לפני תחילת השיחה (ולא הפוך) ואז גם אין צורך לזכור קוד ואין המתנה שכולם יתחברו. משהו שלא ניתן לעשות בשיחות ועידה רגילות בכלל או בשיחות וידאו בפרט. כלומר המשתתפים מוזמנים עם המספר האישי הנייד שלהם, והזיהוי הוא וודאי. בנוסף, כ 5 דקות לפני השיחה המשתתפים מקבלים הודעת סמס שמזכירה להם שתכף יקבלו שיחת טלפון מ QCONF, וכל שעליהם לעשות הוא לענות לשיחה והם בפנים. תהליך זה הוא המאובטח ביותר מאחר והאחריות למי לפנות מוטלת על יוזם השיחה, המשתתפים מזוהים לפי המספר שלהם בצורה ודאית. אין אפשרות "להסתנן" לתוך שיחת ועידה. ועל מנת לחתום את העניין, לאחר שכולם נכנסו וזוהו בוודאות, השיחה ננעלת ואין אפשרות להצטרף יותר.
בנוסף תהליך זה חוסך זמן יקר כי אין צורך להמתין עד שכולם יתחברו. וגם אין צורך לדעת או לזכור את קוד הוועידה. שיחת ועידה כזו מאד מתאימה לשיחות של מנהלים בדרג בכיר שזמנם יקר.
לקריאה נוספת על שיחות ועידה מאובטחות ב QCONF לחצו כאן.

על מנת להרשם ל QCONF ולקבל שיחות ועידה חינם יש להירשם באתר QCONF
קטגוריות: פתרונות של שיחות ועידה