שיחות ועידה - מה זה?

שיחות ועידה - מה זה?

2021-11-22

מה זה שיחות ועידה, ואילו סוגי שיחות ועידה קיימות

שיחות ועידה הן שיחות שבהן משוחחים מספר אנשים , מלשון להיוועד. כולם יכולים לדבר ולשמוע את כולם בו זמנית . טוב זה הבייסיקס....ידעת את זה.
אבל למעשה מדובר במיקס לא פשוט מאחר וישנם מקורות רבים של סאונד שצריכים להישמע טוב יחד ובסנכרון. ישנן שיחות קוליות ושיחות עם וידאו. כאשר לאחרונה עלתה לכותרות מערכת זום שיחות ועידה שהינה שיחת ועידה בווידאו.

שיחות ועידה עם או בלי וידאו?


שיחת זום , בד"כ נעשות על גבי מכשיר נייד בעל מצלמה המחובר לרשת האינטרנט. יתכן ולכולכם זה די ברור, אבל הסיבה שאני מציין את זה כי לעומת שיחות וידאו, שיחות ועידה אודיו בלבד (ללא וידאו) , מבוססות על קווי טלפון נייחים, הן הרבה יותר איכותיות ונשמעות טוב יותר משיחות וידאו.
לשיחות מבוססות טלפון מספר יתרונות על שיחת זום או שיחה בסקייפ. איכות הסאונד בשיחות ועידה בסקייפ משמעותית פחות טובה, אין מה להשוות בין קו טלפון נייח לשיחה דרך האינטרנט.
כולנו מכירים את זה בשיחות ועידה בסקייפ כמה הפרעות יש, ואם למשתתף בשיחה, יש לו אינטרנט חלש, זה עלול לפגוע באיכות שיחת הוועידה ולגרום לזה שהסאונד ישמע לא ברור.
לעומת שיחות אלו וגם לעומת שיחת זום, בשיחות הוועידה הקוליות יש פחות הפרעות, התשתית מבוססת על קווים נייחים יציבים יותר. הקול צלול יותר ויש פחות רעשים.
המיקס נשמע הרבה יותר טוב, ומסונכרן!

מדוע ולמה משתמשים כיום בשיחות ועידה


בשיחות ועידה משתמשים לצרכים פרטיים ועסקיים. כאשר בתקופת הקורנה והסגרים כולנו נחשפנו לזום שיחות ועידה כמעט בכל תחום בחיים, הילדים למדו בשיחות זום, העבודה התרחשה בזום ואפילו שעורי היוגה והפילאטיס שלנו נעשו בשירותי זום שיחות ועידה.
במקומות עבודה, רב שיחות הוועידה הן למטרת שיתוף מידע בקבוצה, שיחות ועידה בסקייפ או במערכת של זום שיחות ועידה, מחליפה פגישה פרונטלית בין כולם. בכל חברה נהוג שיהיו חדרי ישיבות, ובתקופת הקורונה ושאי אפשר היה להיפגש הוחלפו חדרי הישיבות בשיחות ועידה.

היתרון של שיחות ועידה ללא וידאו


שיחות קוליות מבוססות קווי טלפון ללא ווידאו הן יעילות במיוחד, משתמשים בהן חברות, עסקים ואנשים שמעוניינים לדבר תכלס, ללא התעסקות בחיצוניות. משרדי עורכי דין, יועצי השקעות, סטארטאפיסטים ועוד יכולים לדבר בצורה עניינית ובלתי מוסחת, לפעמים הוידאו מפריע, זה עוד חוש שצריך לפעול, עוד מקור לאינפורמציה לא הכרחית . מחקרים מראים שככל שאנו מצמצמים את מקורות האינפורמציה שלנו אנחנו יותר מרוכזים ויש לנו יותר יכולות לפתרון בעיות.. כלומר כאשר נכבה את הוידאו ונפסיק לראות יהיה לנו יותר כח המחשבה.
לא סתם כשאנחנו רוצים להתרכז אנחנו עוצמים עיניים ומפסיקים לראות.

פלטפורמות מוכרות לשיחות ועידה


פלטפורמות מבוססות ווידאו
1. כמו שכבר הזכרנו בווידאו יש את זום שיחות ועידה או באנגלית zoom conference calls
2. פעם היה מאד פופולארי לדבר בסקייפ, אך מייקרוסופט נוטשת לאט לאט את המוצר הזה לטובת Microsoft teams.
3. לחברת גוגל יש את מערכת Google Meet

פלטפורמות מבוססות אודיו
בנישת שיחות הוועידה הקוליות יש את החברה הישראלית המצוינת QCONF שמאפשרת שיחות איכותיות, מאובטחות שיש להן יתרון גדול במיוחד בתחום העסקי. שיחות קוליות מבוססות קווים נייחים הן איכותיות יותר, יציבות יותר וגם מאובטחות יותר. אפשר לבצען תוך כדי נהיגה, ניצול הזמן טוב יותר כאשר מוותרים על הוידאו. יותר נח.


נסו את QCONF, הרשמו בלינק הבא וקבלו 5 שיחות ועידה חינם ,ללא התחייבות !
קטגוריות: פתרונות של שיחות ועידה , פתרונות של שיחות ועידה